![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-8.png)
Articol scris de:
Prof. Nicoletta Huștiuc, Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir
În perioada 11-18 august, am avut privilegiul de a participa la un curs de formare Erasmus+ în orașul plin de viață Budapesta, Ungaria. Organizată de Europass Teacher Academy, această formare, intitulată “Tablete și Smartphone-uri: Utilizarea Dispozitivelor Mobile ca Instrumente Educaționale,” a oferit o aprofundare în integrarea tehnologiei în practici educaționale. Această experiență a fost deosebită, marcând primul an de acreditare Erasmus pentru Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir.
Programul Erasmus+ este renumit pentru promovarea schimburilor educaționale și a dezvoltării profesionale în întreaga Europă. Participarea mea la acest curs nu a fost doar o realizare personală, ci și o dovadă a angajamentului școlii noastre față de îmbunătățirea continuă și colaborarea internațională.
Ziua 1: Introducere în Instrumentele Digitale
Cursul a început cu un joc interactiv, “Bingo Uman,” care a stabilit tonul pentru învățarea colaborativă. Am realizat o analiză a nevoilor, discutând despre experiența noastră în predare și utilizarea tehnologiei în clasă. Ziua a continuat cu o introducere în Google Classroom, unde am explorat diverse funcții ale acestui sistem de gestionare a învățării (LMS) și am exersat utilizarea Documentelor Google. De asemenea, am fost introduși în Quizizz printr-un test care ne-a provocat convingerile despre tehnologia în educație, iar ziua s-a încheiat cu încercarea platformei Padlet—un instrument versatil pentru crearea de panouri interactive.
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-9.png)
Ziua 2: Activități Online și Integrarea AI
A doua zi s-a concentrat pe activități online și chestionare. Am explorat LearningApps și Wordwall pentru a crea activități interactive pentru clasă. O parte deosebit de interesantă a fost compararea diferitelor instrumente AI—ChatGPT, Google Gemini, Microsoft Copilot, Claude și Perplexity—pentru a genera conținut educațional. De asemenea, am participat la un chestionar cultural despre Ungaria, creat cu Quizizz, și am jucat un joc de vânătoare de comori cu GooseChase.
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-13.png)
Ziua 3: Îmbunătățirea Prezentărilor cu Tehnologie
În cea de-a treia zi, atenția s-a mutat pe prezentări și imagini. Am explorat instrumente de prezentare interactive, precum Mentimeter, și platforme de design, precum Canva. Introducerea instrumentelor AI, precum Gamma pentru crearea de prezentări și Adobe Firefly pentru generarea de imagini, a deschis noi posibilități pentru a capta atenția elevilor prin elemente vizuale.
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-14.png)
Ziua 4: Videoclipuri Interactive și Alfabetizare AI
Cea de-a patra zi a fost dedicată creării de videoclipuri interactive folosind Nearpod și dezvoltării alfabetizării AI. Am participat la activități precum jocul “Ghicește Promptul,” care ne-a perfecționat abilitățile în scrierea prompturilor eficiente pentru AI. Am testat, de asemenea, diferite instrumente AI pentru a genera conținut relevant pentru disciplinele noastre și am explorat generatoare audio AI, precum Udio și Suno.
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-15.png)
Ziua 5: Gamificare și Integrarea Avansată a AI
Ultima zi a cursului s-a concentrat pe gamificare și utilizarea avansată a AI în educație. Am jucat un joc de evadare de revizuire creat în Genially, am explorat conceptul de gamificare în educație și am brainstormat utilizări ale conținutului generat de AI în clasă. Ziua s-a încheiat cu o despărțire pe Padlet, sesiuni de feedback și distribuirea certificatelor, urmând ziua cultural, ziua 6, în care am explorat frumusețile cultural și turistice ale acestei minunate capitale
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-16.png)
Reflecții și Aplicări Viitoare
Acest curs de formare a fost deosebit de special deoarece a celebrat primul an de acreditare Erasmus pentru Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Obținerea acestei acreditări a deschis noi oportunități pentru instituția noastră, permițându-ne să participăm la programe internaționale și oferindu-ne posibilitatea de a crește și învăța la nivel global.
Privind în perspectivă, cunoștințele și experiențele dobândite în cadrul acestui curs vor fi împărtășite cu colegii mei de la Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir. Suntem dedicați aplicării acestor noi strategii și idei în sălile noastre de clasă, contribuind astfel la îmbunătățirea experienței educaționale pentru elevii noștri. Mai mult, acesta este doar începutul călătoriei noastre cu Erasmus+. Suntem nerăbdători să explorăm mai multe oportunități, să construim noi parteneriate și să continuăm misiunea noastră de a oferi o educație de înaltă calitate care depășește granițele.
În concluzie, participarea mea la cursul de formare Erasmus+ din Budapesta a fost o experiență recompensatoare, atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Aceasta a subliniat importanța învățării continue și valoarea colaborării internaționale în educație. Sunt mândru că am reprezentat Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir în această inițiativă semnificativă și aștept cu nerăbdare impactul pozitiv pe care îl va avea asupra comunității noastre școlare.
![](https://eparadigme.ro/wp-content/uploads/2025/01/image-17.png)